Jak przeprowadzić wewnętrzną optymalizację witryny?

Marketing Internetowy 24 stycznia 2014 0
Jak przeprowadzić wewnętrzną optymalizację witryny?


Pojęcie optymalizacji nierozerwalnie związane jest z pojęciem pozycjonowania witryn internetowych. W skrócie można powiedzieć, że dzięki optymalizacji stron www możliwe jest bardziej efektywne prowadzenia działań zmierzających do wywindowania danej witryny na wysokie miejsca w wyszukiwarkach internetowych, pod zakładanymi słowami kluczowymi.

Kierowanie całego budżetu przeznaczonego na promocję strony internetowej wyłącznie na pozycjonowanie jest niewłaściwe, ponieważ w ten sposób nie osiągnie się długotrwałych, korzystnych i pożądanych efektów pozycjonowania. Pierwszym krokiem, jaki należy przy tym wykonać jest zoptymalizowanie strony internetowej pod kątem przyszłych działań pozycjonujących. To tak, jakby zacząć inwestycję bez przygotowania uprzednio biznesplanu całego przedsięwzięcia. Małe szanse, że w chaosie organizacyjnym inwestycja ta zakończyłaby się sukcesem.

Nie można nie doceniać wpływu przygotowania, czyli zoptymalizowania strony internetowej pod kątem SEO, na efekty pozycjonowania.

Wbrew pozorom, proces optymalizacji wcale nie jest tak trudny, jak mogłoby się wydawać, oczywiście dla osób czy firm, które znają się na rzeczy. Amatorskie optymalizowanie strony pod kątem SEO może przynieść więcej negatywnych sutków dla pozycjonowania, niż niepodjęcie jakichkolwiek działań w tym zakresie.

Optymalizacja wewnętrzna witryny polega na dostosowaniu metatagów, nagłówków, treści i struktury linków wewnętrznych do słów kluczowych, jakie z założenia mają być wykorzystywane do pozycjonowania strony internetowej. Metatagi koniecznie należy dostosować do ich zawartości. Słowa kluczowe w tytule i w opisie strony muszą znaleźć się na pierwszych miejscach. Warto też zadbać, aby metatagi miały dłuższe opisy, dobrze nasycone frazami kluczowymi.

Treści na stronie internetowej powinny wykorzystywać słowa kluczowe, ale powinny być one używane w logiczny sposób, w różnych odmianach, aby wyglądały jak najbardziej naturalnie. Trzeba pamiętać, że kontent na stronie internetowej tworzony jest nie tylko pod kątem wyszukiwarek internetowych i samego pozycjonowania, ale również, a może przede wszystkim, dla zwykłych czytelników, odbiorców strony internetowej. Teksty na stronie www muszą odpowiadać na potencjalne zapytania dotyczące oferty witryny.

6.67 avg. rating (68% score) – 6 votes

Skomentuj »